Boon's Markt is een landelijk operende supermarkt, grotendeels gelegen in het oosten van het land. Sinds de overname van MCD supermarkt was deze supermarktketen toe aan een nieuwe positie in de markt. En daarbij hoort een nieuwe website. De oude, rommelige en niet gebruiksvriendelijke (en vooral niet responsive(!)) website maakte plaats voor een website die precies past bij de huisstijl en communicatie.
Het laten samenkomen van lekkere productfoto's in combinatie van een gestroomlijnde user experience maakt deze website een genot om naar te kijken. Dit kwam vooral tot zijn recht in de website die naast de primaire website draaide: de Boon's gebak site. Op een eenvoudige manier kunnen bezoekers van de een naar de ander navigeren, zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan de herkenbaarheid. (Zie voorbeeld.)
Bezoekers worden op deze website gestuurd naar het laten klaarleggen/bestellen van gebak. Later kan men deze ophalen in hun eigen Boon's Markt supermarkt. Door op een prettige wijze te communiceren over de spelregels, zijn bezoekers meer bewust van hoe het werkt, zonder voor een verrassing te staan.
Ik heb met dit project alles uit de kast gehaald om de meest optimale en gebruiksvriendelijke bezoekerservaring voor een website te realiseren. En dat vind ik goed gelukt! De klant was immers zeer tevreden over het geleverde ontwerp.
Alle valkuilen en ontwerpfouten van de vorige website zijn er volledig uitgehaald: Denk aan doodlopende pagina's, een overdaad aan knoppen/elementen en onlogisch kleurgebruik. Wat overbleef is een website die precies doet wat het moet doen: De bezoekers sturen naar de folder, ze laten lezen over de laatste nieuwtjes of gerechten opzoeken voor het avondeten!